niegraj.com.pl

„Hazard. Nie igraj!” – efekty kampanii społecznej

Dodano: 30 styczeń 2014 r.

Po ponad roku od momentu rozpoczęcia ogólnopolskiej kampanii, realizowanej przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, przyszedł czas na podsumowanie jej efektów i odpowiedź na pytanie: czy zwrócono uwagę na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodych ludzi? Efektywność działań podejmowanych podczas kampanii podsumowuje raport przygotowany przez Research NK.

Jeden z murali wykonanych w czasie trwania kampanii "Hazard. Nie graj!", okolice stacji metra Politechnika w Warszawie.

Raport przedstawia wyniki rozpoczętej w październiku 2013 roku kampanii „Hazard. Nie igraj!”, której celem było zwiększenie świadomości problemu, jakim jest czynne i nadmierne angażowanie się w gry hazardowe. Akcja, adresowana do młodzieży w wieku 15-24 lat oraz wychowawców i opiekunów, wskazywała również na konsekwencje, które mogą się z tym problemem wiązać, i które mogą doprowadzić do poważnych problemów życiowych m.in. strat materialnych, komplikacji finansowych czy też zaburzeń więzi rodzinnych i relacji ze znajomymi. Istotnym aspektem przedsięwzięcia było również poszerzanie wiedzy na temat czynników chroniących oraz miejsc, gdzie osoby uzależnione, zagrożone uzależnieniem lub ich bliscy mogą otrzymać pomoc.

Sprawozdanie z efektywności działań podejmowanych podczas kampanii powstało w oparciu o dwa etapy badania metodą CAWI - przed i po przeprowadzeniu akcji. Samo badanie miało na celu m.in. określenie stosunku do hazardu wśród ankietowanych, rozpoznanie specyfiki korzystania z gier hazardowych przez młodzież oraz określenie poziomu świadomości zagrożeń płynących z hazardu zarówno w grupie młodzieży 15-24, jak i w grupie rodziców i opiekunów. Dotarcie z kampanią „Hazard. Nie igraj!” do grupy docelowej kształtowało się na poziomie 14 proc. Szczegółowe wyniki badania określiły też poziom znajomości sposobów wsparcia osób z problemem hazardu.

Do młodzieży przez internet

Głównym kanałem komunikacyjnym kampanii, ze względu na młodych adresatów przekazu, był internet. Z kampanią „Hazard. Nie igraj!” młodzież najczęściej spotykała się w wyszukiwarce Google, na YouTube lub w formie reklam zamieszczonych na stronach internetowych oraz na Facebooku. 14 proc. ankietowanych przyznało, że najwięcej informacji o akcji uzyskali dzięki reklamie na stronach internetowych i Facebooku. Jednocześnie, w grupie młodzieży, blisko 64 proc. badanych oceniło kampanię jako nowoczesną.

Zmiany zachowań

Raport określa również wpływ działań prowadzonych w ramach kampanii na kształtowanie postaw wśród jej adresatów. Do najbardziej pozytywnych aspektów należy zaliczyć przede wszystkim: częstsze postrzeganie hazardu jako choroby czy nałogu, a rzadsze jako formy rozrywki, spadek grywalności na automatach o niskich wygranych oraz automatach w salonach gier, wzrost świadomości młodych ludzi ile czasu poświęcają na gry hazardowe oraz wzrost znajomości numeru telefonu zaufania i strony internetowej o uzależnieniach behawioralnych.

Reklama

Dodaj nową odpowiedź

Image CAPTCHA
Sklep

polecamy

Książeczka ta zawiera małe historyjki i kilka myśli, maleńkich pigułek mądrości duchowej...

13,90 zł

Dzieje św. Jana Bosko w pigułce ‒ tak można opisać tę bardzo syntetyczną biografię...

24,90 zł

"Do Canossy i z powrotem" to zbiór ciekawostek i dykteryjek zaczerpniętych z dwóch...

24,90 zł

Kalendarz kieszonkowy składa się z dwóch części: terminarza oraz modlitewnika, w którym...

9,00 zł

Argumenty dla wierzących. Odpowiedzi dla poszukujących.

29,90 zł

Bohaterowie tomiku ciągle się czegoś uczą. Czasami przypominają sobie, że mają serce,...

12,90 zł

św. Jan Bosko

Ta książka jest biografią św. Jana Bosko: od urodzenia, przez trudne lata dojrzewania,...

29,90 zł

Trzy części legendarnego komiku o św. Janie Bosko tym razem w wersji kolorowej!

33,00 zł

Antologia jest niewielkim wyborem tekstów z różnorakich publikacji, wystąpień,...

44,90 zł

Albumowe wydanie biografii św. Jana Bosko zawierające zdjęcia archiwalne Świętego. Po...

18,90 zł

Kalendarz kieszonkowy składa się z dwóch części: terminarza oraz modlitewnika, w którym...

9,00 zł

Dzieje św. Jana Bosko w pigułce ‒ tak można opisać tę bardzo syntetyczną biografię...

24,90 zł

książka

Argumenty dla wierzących. Odpowiedzi dla poszukujących.

29,90 zł

365 krótkich opowiadań, historii i złotych myśli, które dotychczas były porozrzucane po...

38,00 zł

Z serii ilustrowanych książek zawierających małe opowieści oraz refleksje i sentencje....

13,90 zł

Powieść dla wszystkich tych, którzy nie stracili jeszcze wiary w uzdrawiającą moc miłości...

7,00 zł

Jak dobrze i mądrze budować relację z nastolatkami? Jak dojrzale rozmawiać z tymi,...

38,90 zł

"Życie według jutrzenki" jest już szesnastym tomikiem z serii „Krótkie opowiadania dla...

12,90 zł

opowiadania dla ducha

Z serii ilustrowanych książek zawierających małe opowieści oraz refleksje i sentencje....

13,90 zł

W tej książce czytelnik znajdzie 365 krótkich opowiadań. Jedna taka historia na dzień to...

39,90 zł

Kolejna pozycja z serii ilustrowanych książek autorstwa B. Ferrero, zawierająca małe...

13,90 zł

"Życie według jutrzenki" jest już szesnastym tomikiem z serii „Krótkie opowiadania dla...

12,90 zł

Książeczka zawiera krótkie opowiadania dla ducha i kilka myśli - maleńkie pigułki...

13,90 zł

Bruno Ferrero próbuje dowieść, że chrześcijaństwo jest najprostszą droga do prawdy, a...

18,00 zł

przypinki

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł