niegraj.com.pl

„Hazard. Nie igraj!” – efekty kampanii społecznej

Dodano: 30 styczeń 2014 r.

Po ponad roku od momentu rozpoczęcia ogólnopolskiej kampanii, realizowanej przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, przyszedł czas na podsumowanie jej efektów i odpowiedź na pytanie: czy zwrócono uwagę na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodych ludzi? Efektywność działań podejmowanych podczas kampanii podsumowuje raport przygotowany przez Research NK.

Jeden z murali wykonanych w czasie trwania kampanii "Hazard. Nie graj!", okolice stacji metra Politechnika w Warszawie.

Raport przedstawia wyniki rozpoczętej w październiku 2013 roku kampanii „Hazard. Nie igraj!”, której celem było zwiększenie świadomości problemu, jakim jest czynne i nadmierne angażowanie się w gry hazardowe. Akcja, adresowana do młodzieży w wieku 15-24 lat oraz wychowawców i opiekunów, wskazywała również na konsekwencje, które mogą się z tym problemem wiązać, i które mogą doprowadzić do poważnych problemów życiowych m.in. strat materialnych, komplikacji finansowych czy też zaburzeń więzi rodzinnych i relacji ze znajomymi. Istotnym aspektem przedsięwzięcia było również poszerzanie wiedzy na temat czynników chroniących oraz miejsc, gdzie osoby uzależnione, zagrożone uzależnieniem lub ich bliscy mogą otrzymać pomoc.

Sprawozdanie z efektywności działań podejmowanych podczas kampanii powstało w oparciu o dwa etapy badania metodą CAWI - przed i po przeprowadzeniu akcji. Samo badanie miało na celu m.in. określenie stosunku do hazardu wśród ankietowanych, rozpoznanie specyfiki korzystania z gier hazardowych przez młodzież oraz określenie poziomu świadomości zagrożeń płynących z hazardu zarówno w grupie młodzieży 15-24, jak i w grupie rodziców i opiekunów. Dotarcie z kampanią „Hazard. Nie igraj!” do grupy docelowej kształtowało się na poziomie 14 proc. Szczegółowe wyniki badania określiły też poziom znajomości sposobów wsparcia osób z problemem hazardu.

Do młodzieży przez internet

Głównym kanałem komunikacyjnym kampanii, ze względu na młodych adresatów przekazu, był internet. Z kampanią „Hazard. Nie igraj!” młodzież najczęściej spotykała się w wyszukiwarce Google, na YouTube lub w formie reklam zamieszczonych na stronach internetowych oraz na Facebooku. 14 proc. ankietowanych przyznało, że najwięcej informacji o akcji uzyskali dzięki reklamie na stronach internetowych i Facebooku. Jednocześnie, w grupie młodzieży, blisko 64 proc. badanych oceniło kampanię jako nowoczesną.

Zmiany zachowań

Raport określa również wpływ działań prowadzonych w ramach kampanii na kształtowanie postaw wśród jej adresatów. Do najbardziej pozytywnych aspektów należy zaliczyć przede wszystkim: częstsze postrzeganie hazardu jako choroby czy nałogu, a rzadsze jako formy rozrywki, spadek grywalności na automatach o niskich wygranych oraz automatach w salonach gier, wzrost świadomości młodych ludzi ile czasu poświęcają na gry hazardowe oraz wzrost znajomości numeru telefonu zaufania i strony internetowej o uzależnieniach behawioralnych.

Reklama

Dodaj nową odpowiedź

Image CAPTCHA
Sklep

polecamy

Biografia bł. ks. Tytusa Zemana jest świadectwem niezwykłej odwagi i bezkompromisowości....

34,90 zł

Różaniec przemienia życie, a lektura tej książki przemienia sposób myślenia o różańcu....

27,90 zł

Obraz 20x30 cm został wydrukowany na płótnie bawełnianym CANVAS (100% bawełny, 360 g/m2)...

85,00 zł

Zebrane w tej książce opowiadania przybliżają Maryję jako wrażliwą i czułą towarzyszkę...

24,90 zł

Ta książka jest biografią św. Jana Bosko: od urodzenia, przez trudne lata dojrzewania,...

29,90 zł

Janków jest całe mnóstwo, ale taki – tylko jeden. Wielu już opisywało jego życie, ale...

18,90 zł

św. Jan Bosko

Janków jest całe mnóstwo, ale taki – tylko jeden. Wielu już opisywało jego życie, ale...

18,90 zł

Książka ta nie jest biografią Księdza Bosko, lecz zbiorem faktów i wyjątkowych dokumentów...

35,00 zł

Ta książka jest biografią św. Jana Bosko: od urodzenia, przez trudne lata dojrzewania,...

29,90 zł

„Wspomnienia Oratorium” św. Jana Bosko są jedną z najbardziej osobistych, być może...

25,00 zł

Trzy części legendarnego komiku o św. Janie Bosko tym razem w wersji kolorowej!

33,00 zł

Ta mała antologia powstała z pragnienia docenienia jego nauczania o codziennej modlitwie...

15,90 zł

książka

Masz wątpliwości co do swojego uczucia? Nie wiesz, czy to miłość, czy przelotne...

17,60 zł

Opowiadania Bruno Ferrero w sposób obrazowy i czuły ukazują różne sytuacje, a ich...

13,90 zł

Ta książka jest biografią św. Jana Bosko: od urodzenia, przez trudne lata dojrzewania,...

29,90 zł

Mocne świadectwo Katarzyny ukazuje, jak łatwo człowiek może oderwać się od Boga, licząc...

23,00 zł

Ta mała antologia powstała z pragnienia docenienia jego nauczania o codziennej modlitwie...

15,90 zł

Książeczka zawiera krótkie opowiadania dla ducha i kilka myśli - maleńkie pigułki...

13,90 zł

opowiadania dla ducha

Tytuł tomiku uświadamia, że tym, co naprawdę mamy i czego nigdy nie zostaniemy pozbawieni...

15,90 zł

Książeczka zawiera krótkie opowiadania dla ducha i kilka myśli - maleńkie pigułki...

13,90 zł

Zebrane w tej książce opowiadania przybliżają Maryję jako wrażliwą i czułą towarzyszkę...

24,90 zł

Ze śmiercią spotykamy się wszyscy i wszyscy ją przeżywamy, jednym razem łatwiej, innym...

10,90 zł

Bruno Ferrero próbuje dowieść, że chrześcijaństwo jest najprostszą droga do prawdy, a...

18,00 zł

Z serii ilustrowanych książek zawierających małe opowieści oraz refleksje i sentencje....

13,90 zł

przypinki

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł

Przypinka o średnicy 37 mm na każdą okazję.

3 zł