Marcin Wikiera/red.

Boże Narodzenie a konsumpcjonizm - ogólnopolska akcja plakatowa

Dodano: 27 listopad 2011 r.

Rusza ogólnopolska akcja plakatowa, mająca na celu sprowokowanie odpowiedzi na najbardziej istotne pytania: Czym dla mnie są Święta Bożego Narodzenia? Jaki mają dla mnie sens?

Na plakacie przedstawione jest Dzieciątko Jezus leżące nie w szopce, lecz w wózku sklepowym. Projekt plakatu może wydawać się kontrowersyjny, jednakże zamysłem autora było wzbudzenie pytań o sens Bożego Narodzenia dla każdego z nas. Plakat ma przypominać przechodniom o sprawach najważniejszych i zadać pytanie: Czy tak powinny wyglądać Święta Bożego Narodzenia?

Bardzo często sklepy są otwarte niemal do ostatniej chwili, by każdy mógł zrobić zakupy. Stojąc w kolejce z zakupami, trzeba zadać sobie pytanie, czy naprawdę aż tylu rzeczy potrzebuję? Dlaczego nie pozwolę innym świętować? Od wielu z nas zależy, czy sklepy w święta będą czynne, czy nie. Wielu z nas zamiast spędzać czas w gronie rodzinnym, cieszyć się z przyjścia na świat Boga, czas poświęca zakupom niemal do ostatniej chwili. Producenci prześcigają się w tworzeniu najskuteczniejszej reklamy. Kolorowe bilboardy i plakaty reklamowe informują nas o świątecznych promocjach, a wszystko po to, by sprzedać jak najwięcej.

Jeżeli jesteś zainteresowany/a akcją Boże Narodzenie a konsumpcjonizm i chcesz ją wesprzeć, by pomóc innym odkryć znaczenie świąt, to wystarczy, że pobierzesz plakat, powielisz go i rozwiesisz w takim miejscu - oczywiście nie łamiąc prawa - aby był widoczny dla przechodniów.

Przeworskiego Stowarzyszenia Społeczno-Kulturalnego „Anime”, inicjator akcji, zachęca do przesyłania sugestii, opinii oraz zdjęć rozwieszonych plakatów na adres e-mailowy: akcja@vp.pl.

Reklama